tisdag 3 september 2013

Rycker vidare

Pt-timme i dag:

Ryckträning upp till tvåor på 35 kg. Det går ju framåt :-) fast när jag frågade David efteråt hur många tvåor jag gjorde var det bara en. Men det var typ fem försök på tvåor på den vikten. Det sista setet var det bästa och också då jag lyckades med båda. Det jag är supernöjd med är att jag har slutat fastna halvvägs ner, att jag vågar försöka och hoppar ner i knäböj. Nu är det kul att nöta teknik.

Sen skulle jag försöka mig på första delen inför showdown. En amrap som börjar med 6 toes to bar. Jag gjorde tre. Sen bara en. Och där fastnade jag....

Byte av strategi: ett delpass från Solid Open:
15 C&J 30 kg
100 m farmers walk m 24 kg kb
100 m löpning
10 C&J 40 kg
100 m farmers walk m 16 kg kb
100 m löpning
5 C&J 50 kg
100 m farmers walk m 12 kg kb
100 m löpning
Tidsgräns 10 min

Det gick jättebra tills jag kom till 50 kg. Jag hade inbillat mig att det skulle kännas lättare och fick först inte upp jerken. När jag skärpte mig och fixade till tekniken hann jag bara med tre innan tiden var ute. Jag tappade tydligen mycket tid på grund av dåligt tempo i farmers walk och löpning.

Lite revanschsugen nu....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar