tisdag 17 september 2013

Jerk jerk

Sååå...kör vi en pt-timme igen!

Fortsatt ryckteknik. Från häng. Sträck på knäna, tänk att stången ska rakt upp, inte fram med höften och tjonga i, tänk att du ska hoppa lite bakåt rakt ner i en knäböj. Lås ut. Knästräcket stor utmaning.
Upp till några treor på 30 kg.

Split jerks. Men dippa inte ner armbågarna i dippen för-i-h-vete!!! Vikten på hälarna. Tänk redan från början att du ska jerka vikten bakåt. Vikter: 45, 50, 55, 58 kg. Måste foka bättre, jag var en jerk vad gäller jerks helt enkelt.

Varvade med pullup-träning. Märkligt nog var det den sista som nästan gick. När jag typ lagt ner förväntningarna totalt. Eller. Inte märkligt alls. Lite nyfiken på vad min kropp skulle klara av om vi högg av mitt huvud.

På minuten i 10 minuter:

  • 1 clean
  • 1 front squat
  • 1 split jerk
  • 1 power clean

Första 7 varven 45 kg, sista 3 varven 50 kg. Oerhört dåliga power cleans rakt igenom!! Klippte till för tidigt, alldeles för tidigt, och det kändes typ dubbelt så tungt som det var....övriga delar gick nästan bättre för varje varv faktiskt.

Avslutade därför med 3 varv av, på minuten, 3 power cleans 45 kg. Och fick till det bra. Jag vet ju att jag kan detta. Ganska bra till och med. Det var skönt att kvittera det innan passet var slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar