söndag 2 juni 2013

Söndag på Nordic

I dag började jag med lite greppträning genom att bära en säng upp och nerför trappor och några hundra meter. Sen var det dags för pt-timme med David;

A: Frontsquats och splitjerks. Upp till 50 kg tror jag att det var.
Ett tag sen jag jerkade, kände mig lite feg. Nytt tänk: tänk bak med högerfoten och bak med stången/upp med armbågarna. Då tippade jag inte lika lätt framåt. Träning också på att ha lite fart och racka till stången på vägen upp i squaten så att jag fick bra grepp direkt för jerken. Svårt att bedöma hur lite som behövdes så de första gångerna stötte jag till den så att jag tappade balansen i stället när den landade :-)

B: Gå med 16 kg kettelbell ovanför huvudet på rak arm, från gymmet till korsningen (ca 130 meter) och tillbaka. Varje gång du måste vila/byta arm kör du 10 burpees utan armhävningar och 10 ryska svingar.
Jag bytte tre gånger = det blev två svängar per arm och tre mellankör med burpees och svingar. Tiden 7:13 om jag minns rätt. Otroligt svårt att hålla armen rätt och rakt, i synnerhet med vänsterarmen.

C: Två varv av:

  • 5 fällknivar
  • 30 sek plankan m handflator neråt och utåt, böjda sänkta knän precis ovan golvet, spänn rumpan och skjut rygg.
  • 10 långsamma situps med händerna vid tinningen.

Vila en minut (?) mellan varven. Den här plankan var inte att leka med....ajajaj.

Nästa pass tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar