tisdag 4 juni 2013

Lite av varje

Ytterligare en pt-timme :-)

Först tog vi tag i orutinen gällande ryck/vikt ovan huvudet genom en teknikstund med 20 kg. 
Ryckdrag och ryck från häng, dra stången längs kroppen, armbågar upp, vänd upp och sitt bakåt. Hmmm, kändes inte alls naturligt. Varvade detta med over head squats. 

Ett litet pullup-försök. Försök alltså. Har gått både sämre och bättre. Ska träna lite mer från bottenläge nu.

På minuten i 10 minuter, varannan minut:
  • 5 touch&go C&J 40 kg
  • 5 toes through rings
Här är jag nöjd, vill minnas att jag hade ett fullständigt teknikbryt med ringarna sist jag körde (vilket var ett tag sen) men i dag gick det som en dans. C&J gick bara bra när David stod rakt framför mig och tvingade mig att titta på honom i stället för uppåt. Måste nog ställa honom framför mig när jag tränar annars också...

4 varv av:
  • 5 armhävningar
  • 10 goblet squats 16 kg
  • 15 svingar 16 kg
Tid 5:41. Greppet fortfarande trött efter sängbärningen i förrgår så svingarna var tuffare än jag hade trott. Fick justeringar av mina armhävningar, jag ska typ tänka mer rodd när jag gör dem så blir rörelsen rätt och belastar axeln mindre. Sen måste jag ha kört upp klotet i munnen eftersom jag har fått ett litet sår på läppen känner jag.

Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar