tisdag 25 juni 2013

Kul timme!

Pt-timme! Cyklade i dag så kroppen var mer igång redan från start. Plus att det varmt som en bastu på Nordic.

  • OHS treor upp till 35 kg (varvat med pullup-träning)
Vid försök på 40 kg tänkte jag direkt "oj så tungt, det här kommer inte att gå", sa det typ högt också, gick ner och tappade stången i bottenläge. Blev jag förvånad? Nope.

Delvis handlade missen/tappet om för dålig benstyrka så nästa grej blev;

  • 3x10 snabba backsquats 40 kg
Bra övning, supersvårt att ta i och hålla sig upprätt när benen tar slut. Men det var faktiskt kul (iaf känns det så nu efteråt), det var så länge sen jag körde backsquats.

Fyra varv, start var tredje minut av;
  • 5 C&J 35 kg
  • 10 explosiva burpees
Tider 52/47/44/43 sekunder. Mycket nöjd med förbättring varje varv! Jobbigt men precis på den nivån att jag lyckades fokusera på att tokköra hela tiden.

Fem varv på tid av;
  • 10 wallballs 5 kg
  • 20 DU´s
Ok, här gick det förbi nivån för att tokköra. Redan varv två fick jag bryt och andnöd. Ville bara bryta hela tiden...tror att tiden var 7:35 eller liknande, glömmer. Inte så nöjd med alla "nuskiterjagidethär-pauser" men nöjd med att jag körde klart och hur det känns i kroppen nu.

Jag inledde passet med att påstå att jag kört ganska lite flåsträning på sistone. David höll inte med utan hänvisade till flera pass där jag tränat just flås. Efter det här passet tar jag definitivt tillbaka påståendet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar