torsdag 6 juni 2013

Nationaldagsträning

Solat på bryggan i flera timmar i dag, lite dåsig av det såsade jag in på gymmet vi fem.


A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.

Tid 3:15 uppdelat i 30/20/10 så det blev två varv ohs fast jag gjorde ett i uppvärmningen också.

B1. Marklyft 3x80 kg, 3x85 kg, 90kgx3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 25 kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)

Hur kan det vara möjligt att köra fler än tre marklyft på 90 kg? Så känns det i dag iaf. Men tre blev det. Tog ner pressvikten lite eftersom jag vilat axeln flera veckor, 25 kg var ändå tungt. Det blev bara fem per varv.

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3
Men här försökte jag med den nya plankvarianten jag nyss lärde mig i stället. Handflatorna i golvet och pekandes utåt osv. Måste bli påmind igen, det var jobbigare när jag körde med David så nåt fel gjorde jag.

Flagga lugnt i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar