torsdag 20 juni 2013

Från depp till pepp

Det är bra att ha flera olika altenativ till träning! I dag kände jag mig svag, osugen, lite ont i huvudet - blablabla...för att undvika mesträning och hitta lite inspiration bokade jag in mig på ett pass på CF Södra station eftersom jag har några klipp där. Det visade sig vara helt rätt beslut;

Först lite uppvärmning: löpning 400 m, 2x10 snabba burpees mm.

A: Tre varv av:

  • 16 pistols
  • 12-20 HSPU
  • 2 rope climb

Eh...det enda jag kan av ovanstående är ju repklättring...men detta var inte på tid så det blev en bra teknikstund i ca 20 minuter.

B: AMRAP 20 min:

  • 3 pullups
  • 6 armhävningar
  • 9 air squats
  • 12 KB-svingar 16 kg

Det här var en cirkel för mig! Jag hade gärna kört en halvtimme faktiskt. Jag skrev inte upp så jag vet inte varven - antingen var det exakt 11 varv eller så var det exakt 12 varv. Naturligtvis gjorde jag pullups med gummiband.

Cyklade hem riktigt svettig och riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar