söndag 30 juni 2013

Helgpassen

Hann inte blogga i går så här kommer helgens båda pass.

Lördag
Jag tror att det kan vara så att det var 16 maj senast detta testades:

A1.Frontsquat 2211
42,5 kg x 3,3,3+
Hade bråttom och var seg, tog bara fyra böjar varv tre.
A2.Hängade höga supinerade PU, toppläget ca 5cm rörelse från under haka till näsa.
3,3,3+

Missade lite i upplägget och körde 5,3,3 här.

B. AMRAP 15min:
  • 5/5 utfallssteg stången på raka armar ovanför huvudet(täck det räfflade med händerna) 25kg
  • 5 liggande rodd
  • 15 doubleunders
  • 5 fällknivar
9 varv, 5/5 utfallssteg, 5 rodd. försämring men nu gjorde jag denna "rätt" för första gången på mycket länge, har kört frontrackat pga högeraxeln - i dag testade jag med raka armar, dock bara stång 20 kg. Efter varv sju kände jag av axeln och frontrackade de sista två varven. Så svårt med detta, när jag kliver bak med vänsterfoten finns ingen stabilitet whatsoever.

I dag, söndag
Jag var lite nyfiken på Sats Stadshagen iom att mitt jobb flyttar dit vid årsskiftet. Men vilken besvikelse! Det fanns ingen plattform. Och bara små viktplattor! Så det blev lite modifierat, tanken var detta pass som senast kördes 7 juni:

A.1Clean+PC+2 jerks E2M (Börja på 30kg och öka med 2,5kg tills det tar stopp.)

Det blev hängfrivändningar för hela slanten. Kändes ganska bra men började ta stopp vid 50 kg. Fick till hela varvet där men avslutade med bara en clean på 52,5 kg.

B.3 varv av:
3 dips
3 powerclean 30kg
3 Frontsquat
3 Pushjerk
3/3 utfallssteg
200m rodd

Nej, det här funkade inte. Det var två rum och en korridor mellan dips/stänger och roddmaskin. Tappade lusten. Jag satt uppe och drack vin till halv ett i går - kan det ha bidragit?

För att få lite puls körde jag i stället 21/15/9 av burpees och svingar 16 kg. Det var så lätt att jag nog skulle haft åtminstone tyngre klot. Kanske måste ro i morgon för att kompensera.

Både i dag och i går avslutade jag också med magträning = 3x30 sek hollow position.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar