söndag 16 juni 2013

Kompisträning igen

I dag ett eftermiddagspass på Spårvagnshallarna med Jenny. Värsta sendraget i halsen/nacken på högersidan igen - anar att det kom sig av pullup-hänget i toppläge i går, vet att jag fått liknande förut av den övningen.

Dagens pass som mailades från David i morse:


A.Öva handstående i 10 min mot vägg, med näsan mot väggen, klättra upp.

Tycker att det här är läskigt. Men klättrade upp några gånger. Ju fler gånger desto mer närmar sig den dag när det känns lätt va? Jenny körde fritt handstående på golvet, där har jag lite att ta igen.

B.AMRAP 30 min:
  • 10 DU
  • 20m OH-utfallssteg 20kg
  • 30 m längdhopp, jämnfota.
  • 40m bearcrawl( på fötter och händer dvs)
  • 50m shuttlerun(5x10m) lägga sig platt på mage mellan varje
Resultat: 6 varv + 10 hopp och 13 m utfallssteg. Lång amrap. Värst var utfallsstegen! Svårt att kämpa så lång tid, jag tog säkert för många andningspauser....För den här övningen är Spårvagnshallarna optimalt, där finns ju en bana med meterangivelser så det finns bra med utrymme och går inte att fuska :-)

C.Hollow positon 30 sekunder 30 sekunder vilax3
Det gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar