onsdag 12 juni 2013

Back at Marievik

Sen träning på Marievik. Det var nästan tomt där så det var ju bra eftersom de bara har en plattform. Förundras över att jag under lång tid bara tränade där, det är ju så mycket som saknas - inte minst utrymme och träningsytor. Tur att Liljeholmen finns :-)

E2M i 10 minuter: 1 ryckdrag, 1 ryck, 1 OHS 30 kg.
Hade tänkt att köra på 25 kg men det fanns bara lediga stora femkilosvikter. Det hade varit bättre med lite mindre vikt för mig just nu men nu blev det så här. Såhär i efterhand skulle jag naturligtvis kört lättare från häng i stället.

Efter det lite frivändningsteknik:
1 PC, 1 Clean 30, 35, 40, 45, 50 kg
1 PC 52,5, 55 kg
Det gick helt ok men jag kan inte köra sånt här utan långa byxben, blir feg eftersom jag drar i smalbenen hela tiden. Därför blev starterna sisådär men i övrigt rätt bra.

30 armhävningar på tid, vid varje bryt ro 300 m under 1:55 i snitt.
Tid 7:49. Jag tyckte att jag slöade lite men det var tydligen ändå 10 minuter snabbare än senast. Har haft grym träningsvärk i triceps sen söndagsträningen, kände av det i armhävningarna.

Avslutade med lite pullupträning från toppläge.

Nu blir det ingen träning innan helgen. Men då blir det desto mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar