lördag 15 juni 2013

VinnarMalle

I dag var det duo-pt-pass med Jenny, det var så länge sen! David lägger då upp timmen som en tävling med, i dag, fem delmoment;

1. OTM 1 push press, börja på 35 kg och höj med 2,5 kg per minut till dess någon missar.

Jag vann och tog ett rekord dessutom = 52,5 kg. Rekordet var kanske inte så mycket att orda om iom att det var december 2011 jag tog det förra men skoj ändå.

2. Max antal varv i fem minuter av;

  • 15 sekunder pullup-häng i toppläge, handflator från dig
  • 4 C&J 40 kg
  • 6 laterala burpees

Jag vann och hade hunnit en C&J på fjärde varvet när klockan stannade. Burpeesarna hemska som vanligt.

3. Fem varv på tid av;

  • 6 toes through rings
  • 9 kb-svingar 20 kg
  • 12 knäböjshopp

Tog denna också med en tid på 6:15. Det gick ju bra i dag :-)

4. Håll en kettlebell (vikt? 24? Nej, kanske mer) i varje hand så länge som möjligt. Den som släpper först förlorar.

Precis när jag höll på att släppa greppet släppte Jenny så jag fick även denna poäng. Lite tur där. Tiden var inte ens en minut....kanske typ 40-45 sekunder kanske?

5. Handstående mot vägg så länge som möjligt.

Hmmm. Jag lyckades inte ens sparka upp mig i handstående. Det var evigheter sen jag ens provade så jag hade nog gett upp redan innan när jag tänker efter.

Kul träning i dag! Inte bara för att jag vann. Det är kul att köra tillsammans. Så det ska vi göra i morgon igen men inte med David.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar