tisdag 18 juni 2013

Nära gills inte

Blandade känslor från detta pass beroende på vilken del vi pratar om. Dagens pt-timme:

Ryckträning, ffa treor på 25 kg. Nästan lika osäkert som vanligt men ändå inte riktigt. Det var inte så att jag hela tiden ville bli klar och gå vidare utan jag var hyfsat fokuserad. Känner mig faktiskt inspirerad att fortsätta med denna träning så att jag kan rycka på riktigt nån gång.

1 PC/1 FS upp till 55 kg. Men oj vad nära det var att jag satte 58! Detta nya rekord har aldrig känts så nära. Försökte ett par-tre gånger men fick ge upp till slut. Blev trött. Det jag är mest nöjd med är att jag verkligen försökte och inte mesade varje gång det kändes tungt. Jag var liksom bara inte där för att fånga den. Snart? Hoppas det. Känns hoppfullt.

På tid:
  • 15 PC 35 kg
  • 30 DU´s
  • 15 Squat cleans 35 kg
  • 30 DU´s
  • 15 Marklyft 35 kg
  • 30 DU´s
Tid 5:58. Så kort tid och ändå får jag bryt vid squat cleans - de är hemska! Power cleans gjordes med mycket dålig teknik men vid squat cleans ville jag mest gå därifrån. Hur som helst, sista hopprundan obruten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar