söndag 9 juni 2013

Bra klipp

Förmiddagsträning på Nordic i dag. Kände mig bakis efter en (1) öl och ett (1) glas vin i går?!?! Passet inleddes med att jag fick frågan om vad jag ville fokusera på inför nya pass. Och jag blir svarslös. Har jag inga ambitioner? Det enda jag kan komma på är typ pullups....och att fokusera på det har ju verkligen varit framgångsrikt. Ska försöka tänka till. Hur som helst, detta gjorde jag:

Lite övning på OHS med bara stången. "Vrid upp armvecken mer" får jag höra samtidigt som jag känner mig helt oförmögen att göra någon vridning i någon riktning alls.. Men sen säger David att jag faktiskt är mycket rörligare nu än för några månader sen, det handlar bara om att successivt öka kraven. Aha.

Ryckträning 25 kgx3x3 av 1 ryckdrag och 1 ryck
Har sååå svårt att göra rätt här. Det är till exempel det där med armbågarna uppåt i stället för bakåt som kroppen har svårt att fatta. Nya nyckelordet som gjorde att det funkade bättre var "tummarna mot armhålorna". 

Djupa frivändningar upp till en tvåa på 53 kg. Första gången på 53 mesade jag till mig, tvekade och blockerade mig. Tog ner vikten igen och tog en trea på 50 kg, sen upp till 53 igen och tog två utan tvekan. Det som hindrar mig är benstyrkan i botten men om det är det som gör att jag missar låter jag iaf inte huvudet hindra mig. Jag fick stort beröm i dag för timningen i höftklippet :-) tycker själv att jag lyckats rätt bra där så det var kul att få det bekräftat. 
Mellan vändningarna pullups m assistans av David.

Avslutningsvis, 4 varv av:
  • 1 repklättring
  • 10 obrutna thrusters 25 kg
  • 30 sek planka m nya positionen (handflator i mattan etc)
Tid 6:55

Totaltrött i triceps. Men rätt nöjd ändå. Känner mig inte längre bakis :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar