fredag 2 juni 2017

Onsdag-torsdag

Inte nöjd med min gruppträning den här veckan men här kommer den:


Onsdag
A: 3 set
  • 10/10m lateral plank walk
  • 3-10 Strict Supinated Pullup – fast jag hängde bara i räcket i ca 30 sek per varv.
  • 10 zurcher squats – lätt vikt (stången)


B: Front squat – 16min TC, 6×2 @ 70-75%
Jag körde på 50 kg med 3 sek paus i botten. Ganska lätt, eller iaf aldrig på gränsen. Tänkte mest på att gå ända ner i djupet och att inte tappa position.


C: 4 set
8 bulgarian split squats
40s weighted plank
Gjorde samma split squats som i måndags med blick och huvud framför foten etc. Gick bra.




Torsdag
Weightlifting
A: Power Clean + Push Jerk – 22min TC
– Jobba upp till en tung 1a
Mycket ofokad. Dåliga vändningar även om jag tycker att jag tänkte på allt. En ful på 58,5 sen la jag av och gick ner till 40 kg och körde teknik inför Grace resten av tiden.
B: Teknikträning på power clean + tng jerk innan C:
C: ”Grace”
30 Clean jerk 60/43 (fast jag skalade till 40 kg)
– 30st power clean push jerk for time
Veckans sämsta. Eller, det gick bra först och jag tog treor. Men när det gick utför blev det så väldigt dåligt. Jag hade såklart bespetsat mig på att slå mitt gamla rekord på 3:33 men i stället blev det 4:02. Nåväl. Jag gjorde det iaf. David hade sagt att jag skulle köra split jerks men det kändes så bra med push jerksen när jag började att jag inte kunde låta bli...


Förutom den halvdana torsdagsträningen har jag cyklat måndag-torsdag så på det viset var ju veckan riktigt bra :-) nu drar jag till Dalarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar