torsdag 8 juni 2017

Uppryckning

Äntligen en pt-timme igen :-)

Det gick bra att rycka. Flera treor på 35 kg. Men vid 40 blir jag feg och försöker slita upp vikten i stället för att fortsätta på samma sätt. Fick iaf upp 40 kg tre gånger i dag. Men det är 35-vikten jag är nöjd med. Det som funkade tror jag var att jag höll bra hastighet, ökade från knä och det funkade. Jag är ju så obra på att ta i, obra på att vara aggressiv, obra på att öka snabbt. I dag gick det framåt. Hoppas jag kan fortsätta därifrån nästa gång och släppa stressen vid 40 kg.

Sen var det lite andra grejer:

Sitta på golvet med fötterna i backen, rak rygg, brösta upp, stång bakom nacken och köra pressar med känslan av att hålla en penna mellan skulderbladen hela tiden.
Varvat med att stå i utfallssteg framåtlutad med svank och hantel i ena handen, huvudet neråt men dra upp hanteln "som om du drar upp en motorgräsklippare" 10 ggr per sida.

Avslut med bulgarian split squats. Så jobbigt. Extra jobbigt när vissa inte blir godkända och den rep man slarvat med för att bli färdig inte ens räknas. David gör sitt jobb.

Först och sist tryckte han på min rygg som inte är bra. Det gjorde asont. Ska göra det på egen hand också med boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar