torsdag 15 juni 2017

Lätta split jerks och lååång wod

Fortsättning på testveckan, första delen i dag fick man välja mellan ryck eller överstöt. Jag valde såklart split jerk.

Det gick bra som f-n. Inga missar, bara lätta stötar. Min plan var att ta 63 iaf eftersom jag tog två tvåor på 60 för lite sen. Men det gick så bra så jag tog 65 kg också. Lätt. Sen kom huvudet in och jag gjorde två ganska kassa försök på 68. Nu när jag tittar ser det ut som ett rekord :-) finns mer i kroppen vad gäller detta.

Del två långt ifrån mina styrkor = precis vad jag behöver:

3 varv på tid av:
800 m löpning
48 hela svingar på 16 kg
24 target burpees (15 cm)

Time cal var 30 min och jag var rätt övertygad om att jag inte skulle hinna men se det gjorde jag. 28:34 tog det. Inte fort alls, löpningen går aldrig fort, klev in på väldigt många av burpeesarna men jag är glad att jag avslutade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar