måndag 29 maj 2017

Måndags-PT

Måndagsträning = Davidträning = kul!

Ryckträning:

Började med ryckmarklyft med stång för att hitta banan, från höft. Först måste jag v_a_r_j_e gång höra instruktionen att inte inleda rörelsen med att böja benen. Rumpa bak, brösta upp. Som om jag inte både hört och gjort det förut? Hur som helst, det gick generellt och till slut väldigt bra i dag tycker jag. Avslutade med några varv av treor från golv på 35 kg. Det som var bra var när jag drog ut slacket ordentligt från startpositionen och ökade farten från knät och tog i uppåt. Då drar jag med armarna också.

Power cleans och split jerks:

1xPC + 3xsplitjerk upp till 45 kg. Fick till fina power cleans med samma tänk som vid rycken. Vid jerksen börjar jag gärna att dippa armbågarna och använda armarna i ansatsen. Inte alltid men vill liksom. Och då blir ju allt sämre.

Bulgarian split squats 2x10 per ben, hålla huvudet framför knät genom hela rörelsen för att hålla tyngden på ståfoten och inte ta i från bänkfoten.

Sen cykla hem. Ska regna i morgon men det verkar som att det börjar senare på dagen så jag cyklar om det är uppehåll vid sju iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar