söndag 7 maj 2017

Både tränings- och tidsbrist

Hinner ingenting nuförtiden. Det otroligt dåliga bloggandet beror delvis på en vecka utan träning och delvis på glömska/annat fokus!

Förra måndagen, alltså för nästan två veckor sedan, var det pt-timme. Undrar vad vi gjorde? Såklart lite ryckträning och cleans och sånt. Och split squats med stång på raka armar till exempel. Svårt.

Sen var det en hel vecka utan träning alls, bara en massa promenerande, ätande och drickande i London!

I måndags en pt-timme igen. Som David sa "du är lite off" vilket delvis berodde på en massa promenerande, ätande och drickande i London och delvis på att jag inte kom hem förräns halv två natten till måndagen. Det gick verkligen jättedåligt med rycken. Blir så otroligt besviken på sånt men David sa att det blir så när man håller uppe i en vecka och att det ordnar sig. PC gick bättre.

Tisdag F4L:

A: Teknikträna thrusters
– jobba upp till en tung 2a i par
Jag kom upp i en 2:a på 50 kg som kändes hyfsat lätt. Höjde 2,5 och det var totalstopp. Fast jag är nöjd eftersom jag inte hade lyckats få med mig mina lyftarskor. Har inte koll på PR här heller.
 B: Team of 2 for time – 25min TC
5 varv var av
Person 1: 400m run
Person 2: 12 thrusters 50/35
– En person i laget börjar med att springa 400m
då gör lagkamraten 12 thrusters och byter sedan av varandra tills 5 varv var av varje övning är done!
Vi var ju bara två på passet och det var jag och Erik P (ung, stark och snabb typ) men va f-n vi körde. Jag körde rx-vikt och vi kom i mål på 20 minuter och tre sekunder. 
Torsdag F4L:
A: 3 rounds (empty barbell) – 5min TC
6 Ohs
6 hip squat snatch
– Om coach har en egen barbell uppv. så fritt fram!
B: Snatch – 18min TC
Gör så många tekniska 3or du hinner inom TC
Ingen bra träningsdag alls. Jag gjorde en 3:a på 32,5 men den var så dålig så jag backade neråt igen.
C: Snatch Pull – 10min TC
3×3 @ 90% of 1RM snatch
Här körde jag också väldigt lugn teknik = bara 25 kg.
D: Team of 2 for time – You go i go – 10min TC
10-8-6-4-2 each of:
Hang power snatch 43/30
– gör 10 synkade burpees mellan repintervallerna, avsluta med 10 Burp – tagga varandra på varje rep
– Ex. 10 HPS var sen 10 synkade burpees, sen 8 HPS var och 10 synkade burpees osv.
SKalade till 25 kg på hängryck. Det gick bra. Jag och Emma kom in på...vet inte!! Men vi körde på utan pauser iaf, även burpeesarna, så det var bra.
Lördag F4L:
A: Teknikträna Power clean
jobba upp till en tung 1a
Körde till 55 kg och godkände inte fortsättning utan gick ner till teknikträning på 50.
B: For time
10 power clean 50/35
10 burpees
400m run
8 power clean 60/43
8 burpees
400m run
6 power clean 70/50
6 burpees
400m run
4 power clean 80/55
4 burpees
Oväntat kul!! Fast jag skalade till 30-35-40-45-50 kg på stången. Tog 13 minuter. 
Söndag:
Tömma ett förråd. Jobbigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar