lördag 31 oktober 2015

J-vla högersida!!!

F-CK vad jag har ont nu!! Något har blivit värre i högersidan, har legat vaken i timmar av värk och det håller i sig fortfarande. Molande och ilande från höger skuldra genom axeln och ut i armbågen. Ingen träning i dag alltså. Skulle förmodligen inte gått dit i går heller med tanke på hur det känns nu.

I torsdags var det CF Total på gymet och skulle maxa i knäböj, mark och press. Var dock förbjuden att ens försöka med böjen utan skulle gå upp till 70 kg vilket jag gjorde. Undrade samtidigt hur jag fixade 77,5 i juni med tanke på hur tungt det var...sen skulle jag ta 110 i mark men nej, det gick f-n inte den här gången heller. Och testade 41 i press, inte det heller. Men pressade upp 37,5 sen för att inte ha stannat på 35.

I går, fredag:
A) Split jerk, 6 singlar med ökande vikt.
Jag började på 55 och ökade med 2,5 per singel. Det gick till 67,5 men tror att det var lite dålig utlåsning där. Oavsett nöjd att jag inte tvekade på någon vikt.
B) OTM 8 min
6 push jerk 30 kg
Så många front squats som möjligt innan nästa minut.
Jag körde 10 st per varv = 80 totalt. Undrade i efterhand om jag verkligen hade rätt vikt? Jag hade teknikstång, de sa att stången vägde 10 kg men det kändes liksom lite för enkelt tycker jag. Men teknikstången som tar max 40 kg last är väl 10 kg ändå? Strunt samma, med tanke på hur jag känner mig nu var det säkert bara bra om det var mindre....

Känner mig ganska bekymrad över mitt tillstånd just nu. Får se om jag kan få min sjukförsäkring att ta reda på lite mer nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Hurru. 5kg PR i Jerk, blev det inte mer glädje än så i det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, just nu skuggas det nog för mycket av att jag har så ont, det släpper inte :-( men när det väl gör det kanske jag får fira!

      Radera