måndag 19 oktober 2015

61

Kortare pt-timme i dag eftersom jag skulle på teater med syrran efteråt. Utmaningen var att vara fokuserad redan från start - tror nästan att jag klarade det faktiskt!

Fortsatte med den roliga C&J-träningen:

Clean: Jag måste hela tiden bli påmind om att tänka marklyft i starten och inte försöka rycka upp stången från marken, det är liksom inte så man får upp tunga vikter...har också ofta en umaning i att vara stark och spänd i vändningen från botten så att jag har fart upp. Men när det går så går det ju bra.

Jerk: Jorå, jag hörde David säga att jag skulle släppa respekten för vikten och det funkade rätt bra.

Hur gick det då? Upp till 2+2 Clean+Jerk på 58 kg och sen en lätt (!) men inte så jättefin på 61 kg. Bara ett kilo till men rekord är rekord! För att inte bli för kaxig missade jag sen tre gånger på 64 kg. Tar den sen.

Efter det så blev det lite ryckträning med stång och sen 25 kg och lite taktiksnack och tester inför veckans grupp-pass.

Avslutade med 3x3 marklyft i trapbar, 70 kg på stången.

Woohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar