lördag 17 oktober 2015

Älskar lördagar!

Lördagspass med Fernando! Älskar lördagspassen, alltid bra gäng och i dag ett pass precis i min stil:

A.) Power clean 12-9-6-3 reps (TnG reps)
Planen var 35-40-45-50 och den höll perfekt. I dag fick jag in rörelsen rätt (tror jag) de flesta av gångerna, kändes både lätt och rätt. Men de sista repsen när jag börjar bli trött drar jag med armarna i förtid.

B.) I par om två (en vilar medans den andra jobbar)
4 varv (4 varv var, 8 sammanlagt)
  • 8 power clean 35kg
  • 12 step ups 50cm box 24kg (håll KB som en goblet squat)
  • 14 ryska svingar 24kg
Totaltid för mig och Jenny 16:03. J-vlar vad det brändes i underarmarna vid stepupsen...jag fixade faktiskt bara två varv med rx-vikt där, bytte ner mig varv tre och fyra. Men övrigt rx och allt obrutet.

Frågade Fernando efteråt om ev höfttjong i vändningarna men det hade sett bra ut, däremot när jag kör touch-n-go så börjar jag ofta med stången för långt ifrån mig. Ska träna på det. Också.

YEAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar