lördag 3 oktober 2015

Ajajaj

Gårdagens träning resulterade i icketräning i dag. Återkommer till det.

A.) Axelpress 3×5 @80%
Gör 6 strikta pronerade pull-ups mellan varje set pressar.
Hmmm...svagare än väntat i pressarna - började på 32,5 men orkade bara fyra (!?!) så det blev 30 kg andra och tredje varvet. En pullup och resten med gummiband.

B.) AMSAP 3 varv
  • 1min Statisk chin over bar hold (supinerat grepp)
  • 30 sek vila
  • 1min Ring support
  • 30 sek vila
  • 1min Hollow position
  • 30 sek vila
  • 1min handstående (vänd mot väggen)
  • 30 sek vila
"Räkna endast var tionde sekund. Om du klarar att hålla ett handstående i 33sek räknar du endast 30sek."
Jag fixade inte ring support, kände att det drog till i någon sena vid höger axel vid första pressvarvet så här blev det planka på raka armar. Första handstående kom jag inte upp men övriga varv gick det bra. Totalt 540 poäng.

På vägen därifrån kunde jag knappt cykla, det drog och ilade genom höger axel, från baksidan och ända ut i handleden. Nu lördag kväll känns det fortfarande som f-n = skippade faktiskt träningen i dag. Någon skulle behöva trycka och dra lite i mig tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar