torsdag 15 oktober 2015

Svettigt

En del av uppvärmningen var att trycka på varandras ryggar, Alex undrade vad det var för konstigt på min högersida ("det är som att nåt sitter löst där"), det känns som att det kommer ta ett tag innan jag är återställd.

Alltså jag måste ju börja lära mig att "knäböj" inte betyder fronsquats? Hade benchat alla vikter med David men utifrån frontsquats så fick räkna om på plats.

A.) Knäböj 5×80% (62 kg) – 5×85% (67 kg) – 6×75% (57,5 kg)
Det kändes bra, lite framåtdipp den sista på varv två och tre men ingen fara.

"Gör 4-10 ring dips/ armhäv mellan varje set knäböj" - Körde axelstretchen här i stället.

B.) 16min AMRAP
  • 15 pull-ups - byttes mot ringrodd
  • 18 thrusters 25kg 
  • 21 burpees
  • 24 front rack lunges 25kg
Shit vilka jobbiga minuter, det kändes som att jag körde med viktväst. Burpeesarna var sååå tunga. Mycket teknikfok i thrustersarna. En wod har inte känts så tungt och trögt på månader. Hann med 2 varv, 15 pullups, 18 trusters och 20 burpees...

2 kommentarer:

  1. Malin det där var för tungt för fina upprätta böj med knäna ut. Vi hade ju spikat vikterna ( bara för att du inte läste back squat så betyder det inte att jag inte gjorde det :) )

    SvaraRadera