söndag 1 mars 2015

Sjuk-frisk helg

Väldigt konstiga träningsveckor nu. Började känna ngt i kroppen i fredags och vaknade i går och kände mig på riktigt sjuk hela dagen. Förkyld och ont i lungorna. Kunde inte ens tänka mig att gå ut och gå. Sen sov jag nio timmar i sträck och i dag känner jag mig nästan frisk. Tack och lov så att jag kunde träna lite:

A.E2M i 10min
  • 5 push jerk, paus i ansats
  • 2 kippade PU

Push jerks gick bra men svårt att få med rumpan. Behöver kanske vara tyngre för att jag ska ta i med den ordentligt? Fick till riktigt bra kippade varv 1-3, sen tappade jag på tvåan övriga varv. Alltså, jag kom upp men fick dra mycket. Kommer jag någonsin att klara detta med rätt grepp?

B.OTM i 10 min
  • 5 tng power snatch med raka ben 25kg
Mycket lätt. Men mycket svårt att inte böja benen.

C.E2M i 10min
  • 5 stångcurl 20kg
  • 5 pressar bakom nacken 25kg

Tungt! Stångcurlsen gick men pressarna....varv fyra fick jag ta en mikropaus innan sista och varv fem klarade jag bara tre. Vilade några sekunder, kanske tio, sen tog jag de sista två.

D.Hantelrodd 14kgx10 följt av sidoplanka med lyft ben 30 sekunder, upprepa på andra sidan. 3 ggr totalt
Hmmm....alltså det finna 10 kiloshantlar och 16 kiloshantlar - inget där emellan. Testade med 16 men det var för tungt. Körde med 10 som var för lätt. Klarade bara vanlig sidoplanka, måste få teknikcoaching av min coach på tisdag.

E. Höger ben excentriska knäböj 3x8
Det här är verkligen inte lätt. Men viktigt. Har fortfarande ont i knät så jag ska se till att få lite stötvåg nästa vecka.

Det var många som körde Open-passet samtidigt i dag, bl a några från Nordic. Kul att kolla lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar