tisdag 10 mars 2015

Tung...

Knät och förkylningen drog in mig i en så dålig cirkel att jag totalt tappat greppet. När jag till slut ställde mig på vågen väger jag mer än jag gjort på över fem år. Disaster.

Men - i natt första natten på över en vecka som jag sovit utan hostmedicin = framgång!!! Dock inte kört burpeetestet så lugn pt-timme :-)

Säkert mer än halva tiden fokus på kippteknik så att jag ska snärta med höften i stället för att sprattla framåt med benen. Blir liksom ingen kipp-effekt då. Bland annat fick jag ligga på golvet med benen i typ 90 grader och därifrån snärta upp höften. Gick halvbra. Fick fler noreps än godkända. Men bra skit, fick en del att tänka på. Vad gäller de kippade så fick jag även där fler noreps än godkända höftsnärtar - men några få fick faktiskt ok. Myrsteg är en mycket bra benämning på min utveckling. Rent generellt. Men myrsteg är också steg va?

Sen, lite lugn cirkel för att köra lite pytteflås = 6 varv av:

  • 5 hang power clean 35 kg
  • 10 ml tng 35 kg
  • 20 du´s

Så mycket vila emellan att all eventuell puls gick ner.

Några småhostningar bara men nu är det f-n på väg åt rätt håll. Jag har inte känt av knät på ett par dagar heller så även där finns det hopp. Ska få stötvåg igen i morgon. Fått godkänt att köra F4L grupp-pass fredag och lördag (de är böjfria) så det ser jag fram emot. Fram till dess ska jag börja äta i linje med min utveckling: om jag utvecklas med myrsteg ska jag f-n äta som en myra också. Dvs ganska lite.

2 kommentarer:

  1. Jag 5 kg tyngre, så vi är 2!! Nästan all time high!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo...ja...men alltså, det här är b a r a fettökning tyvärr. Hade glömt bort hur det var att ha valkar. Ska bort nu så jag kan glömma igen!

      Radera