fredag 13 mars 2015

Nurå!

Första grupp-passet sedan 9 februari = så länge har jag legat på undantag med snuva, hosta och knä...trodde att det var tre veckor men det är ju nästan fyra. Ojojoj. Skönt att ha det bakom sig!

A. Push press 5 x 4 reps Börja på ca 60% av 1 RM och höj vikten gradvis. 
  • 32,5 kg/ 37,5 kg/ 42,5 kg/ 45 kg/ 47,5 kg

B. 10 x var 30e sekund 1 Turkish Get-up. Varannan arm, individuell vikt, tydliga positioner och inga genvägar.
C1. AMRAP 2 min Wallclimb
C2. AMMAP 2 min (As many meters as possible) Bear Crawl
C3. AMRAP 2 min Push-ups

Kände av högeraxeln redan ni uppvärmningen så körde bara 8 kg på turkish. Blev mer teknikträning på det än något annat...sen sträckte jag nacken (antingen vid turkish eller första wallclimb) så det blev en ganska lugn cirkel för mig: 5 wallclimbs, 50 m bear crawl och 20 armhävningar....armhävningarna var jag bara för svag för efter allt annat men de övriga grejerna hindrades jag lite av axeln och nacken.

Har svårt att vrida huvudet åt höger nu, det knakar i nacken när jag tittar från sida till sida. Vete fasen vad jag gjorde men morgondagens rycksession kan bli stiff. Ska tänka långsiktigt och känna efter.

Förresten avslutade jag med en vanlig pullup också...har liksom tappat dem. Det var knappt att det gick men det gick.

Förmiddagspass i morgon. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar