lördag 21 mars 2015

"30 sköna ryck"

Ännu en lördag med fokus på ryck! Smartare tejpning i dag så nu lyckades jag till och med hålla lillfingrarna intakta.

A. Power Snatch 5 x 3 reps Börja på ca 60% av 1 RM och höj vikten gradvis.
Började på 25 kg och gick upp till 35. Det gick bra fast de på 35 var riktigt fula...på lägre vikter känns det som att jag får till det, bra stamp etc men så snart det blir lite att jobba med märker jag hur långt jag har kvar...men förra veckan fixade jag inte 35-varvet så det var bättre i dag.
B. ”Isabelle”
På tid:
30 Power Snatch 61/43kg
Körde RX. Hahaha. Nej, jag körde på 30 kg enligt rek från David tidigare så det var en bra teknikdel. Tog det lugnt och fokade, Anders som körde passet tyckte att vi skulle satsa på 30 sköna ryck och köra tre i minuten i 10 minuter. Jag var inställd på det men märkte snart att det var ju för lätt vikt för så lång vila så jag ökade på lite. Totaltid 5:45.
Lite pullups: 3x1 strikta, 2x1 kippade.
Excentriska enbensknäböj 3x8 höger ben.
Kul pass! Bra stamp! Ingen känning i knät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar