onsdag 18 mars 2015

Tisdag och onsdag

Så glad att förkylningen släppt! Gårdagens PT-timme:

En j-kla massa teknikträning på press, push press, jerk och push jerk. Nytt tänk i rörelsen för att få in rätt bana, Börja m hälvikt, tänk överflytt till tå, rumpa bak etc. Kul. Är mycket mindre benägen att hetsa i ansatsen.

Kippträning. Förra veckan funderade jag över om jag någonsin skulle lära mig detta. Under de senaste dagarna har jag tittat på en massa filmer av kippade pullups och försökt få ihop det jag ser med det David säger. Och jag tror tamefan att det funkade - gick så mycket bättre! Nästan godkända. Det är nära nu :-)

I dag, grupp på F4L:

A. Power Clean 5 x 3 reps, inte tng
Jag kom upp till 57,5 men missade den tredje där. Ändå nöjd då jag inte frivänt på typ en månad.
B. 10 min AMRAP
  • 20 Kettlebell Swings 16 kg
  • 10 burpees
Fem varv + 7. Megatrött i underarmarna....

3x8 excentriska knäböj höger ben och en pullup fick avsluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar