söndag 29 mars 2015

Veckans pass

För lite träning OCH för lite tid, bland annat två helkvällar med jobbet utan möjlighet till träning. Nu ska vi se om jag ens kommer ihåg vad jag gjort:

Tisdag med David:

Frivändningar. Det är ju så kul. Kom upp i två ettor på 60 kg, riktigt fula men schysst att det gick. Sen tog tekniken helt stopp! Började göra fel på alla sätt och vis så kom inte längre där.

Push jerk-träning. Minns inte riktigt vikt, hur många eller hur mycket. Svårt att fånga rätt iaf...

Avslut med E2M i 10 min:

  • 2 kippade pullups
  • 4 push jerk 35 kg
  • 4 back squats med paus i botten, halvt djup och bred fotisättning

Säkert fanns mer att rapportera här men det har flugit ur huvudet. Det var ett pass för att testa knät lite. Gick sådär eftersom det blivit sämre nu. Buuhuuu!!

Torsdag:

Testade gymnastikpasset för att spara knät.

  • Kul träning på handstående där en tog emot, stå en stund och sen rulla ner i kullerbytta.
  • 3 x Pullup (som skalning till ring-muscle up) + häng i räcke m uppdragna knän
  • 3 x Statiskt hålla position i ringar (som skalning till ring dips m paus i topp och botten) + rulla mellan hollow på rygg och mage typ

Lite tid över efter det så jag körde detta:
E2M i 10 min

  • 5 push jerk 40 kg
  • 2 kippade pullups

E2M i 10 min

  • 5 pressar bakom nacken, 25 kg m brett grepp
  • 5 stång curl

Sen hem.

Lördag, grupp på F4L:
A. Power Snatch 5 x 2 reps Börja på ca 60% av 1 RM och höj vikten gradvis.
Jag kom upp i 37,5 men tappade en gång. Gick ner i 35 igen en gång.
B. 12 min AMRAP
  • 6 Chest to Bar Pull-ups/Pull-ups
  • 6 Power Cleans 60/40kg
  • 6 Ring Dips/Ring Push-ups
Så stod det att vi skulle göra. Men jag körde 2 kippade i stället för pullups-delen och armhävningar i stället för ring dips. Alla PC obrutna. 8 varv.

På måndag läkartid för att försöka få till magnetundersökning av knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar