måndag 9 mars 2015

Diss-inlägg

Det är så tråkigt att träna nu att jag knappt orkar blogga. Mitt kontrollbehov gör att jag ändå inte kan låta bli. Hostar mig fortfarande hes på nätterna och får inte böja för knät. Men tränar ändå så en dag vänder det, vänta bara....har fått ok på att köra fredagens och lördagens grupp-pass så ser fram emot det. Som f-n. Måste bara klara burpee-testet först :-)

I lördags körde jag:

A: E2M i 10 min

  • 4 snatch PP 40 kg, paus i ansats
  • 15 sek häng m pronerat grepp, hakan ovanför

Orkade bara hänga 10 sek per gång.

B. E2M i 10 min

  • 6 strikta armhävningar
  • 6 raka marklyft 40 kg

Går bättre och bättre men fortfarande långt ifrån naturligt. Med tanke på träningsvärken så gjorde jag något rätt ändå.

C. Hollow hold 3x30 sek

D. Excentriska knäböj höger ben 3x8

I dag detta:

A: E2M i 10 min

  • 5 Push jerk 40 kg, paus i ansats
  • 2 kippade PU

PJ plättlätta, PU sämre än sämst.

B: OTM i 10 min

  • 5 tng Power snatch m raka ben 25 kg

Lätt och rätt kul. Svårt att inte böja benen. Och att inte hoppa.

C: E2M i 10 min

  • 5 stångcurl 20 kg
  • 5 pressar bakom nacken 25 kg

Shit vad svag jag är i pressarna nu. Klarade två första varven, det tredje m liten paus innan femman, det fjärde knappt fyra och varv fem körde jag på 20 kg.

D. Hantelrodd 10 kgx10 följt av sidoplanka 30 sek, upprepa på andra sidan, 3 ggr totalt.

E. Excentriska knäböj höger ben 3x8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar