lördag 14 mars 2015

100 ryck!

Japp. Nacken ok, förmodligen för att jag fick en massa laser på den i går. Så det blev ett bra pass i dag också:

A. Power Snatch 5 x 4 reps Börja på ca 60% av 1 RM och höj vikten gradvis.
Började på 25 kg. Sen 27,5, 30, 32,5....och där blev jag så sopig att jag missade den fjärde så jag körde sista varvet där också...

B. ”Randy”
På tid:

  • 75 Power Snatch 25kg
Tid 7:24. Eller var det 7:34? Minns inte. Gjorde iaf fyra sjuor och sen femmor. Gick bra. Ville inte satsa för hårt så jag är nöjd. Innan så tejpade jag tumme och lilfinger i förebyggande syfte men jag mitt miffo missade den nedersta delen av lillfingrarna så där slet jag upp mig. Kanske det som ska lära mig att hålla i stången ordentligt?

Sen avslutade vi med ngn typ av omvänd planka med skuldrorna på en låda och fötterna på en annan och sen hålla sig uppe genom att spänna rumpan. Ungefär så. 4xmax. Jag hade 10 kg på magen. Kändes i länden - och i knät vid varv två så jag stannade efter två minuter och körde inga fler varv.

Så skönt att känna sig frisk! Bara lite löjliga enstaka hostljud då och då men absolut inte under träningen eller så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar