tisdag 3 mars 2015

Lugnt

Inte fräsch, inte frisk, det var helt fel att ro i går och jag fick förmaningar av David. Nästa gång jag tror att jag är frisk men bara tror ska jag göra burpeetestet = börja dagen med 20 burpees. Om det funkar utan att hjärtat rusar iväg får jag köra flås på kvällen. Ok då.

Först press och push press:
1 press + 2 PP 38 kg. Miss på 41.
Fortsättning med bara PP och avslutade med tvåor på 50 kg. Det tog jag i september också. Borde ökat?

Sen lite delar från mina nya pass för att få till teknik:

  • Hantelrodd 10 kg, jag hade inte förstått hur jag skulle göra alls. Nu fattar jag.
  • Sittande bicepscurls 7 kg hantlar
  • Sittande press 7 kg hantlar. Oj vad svårt - att sitta rakt upp och få bak hantlarna och fram huvudet var verkligen en övning jag behövde. Min rörlighet är usel.
  • Sidoplanka med benlyft. Eller inte. Det visade sig att sidoplanka utan benlyft var alldeles tillräckligt.
Kippade pullups, några treor. Jag kom inte upp på en enda eftersom jag tränade mig på att göra rätt och hitta knycken i magen och höften i stället för att sprattla med benen och dra mig upp. David snodde ihop gummiband runt vristerna så att jag inte skulle kunna sprattla. Inte helt nöjd med denna del i dag, känns inte som att jag kom framåt direkt. Men så har det känt vad gäller andra saker också ibland. Det betyder ju inte att jag aldrig kommer att lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar