lördag 2 mars 2013

Nordic

Sov i tio timmar och fick tvinga mig upp, jobbat lite för mycket på sistone. Började helgen med en pt-timme med David.

Först lite koll på vad jag klarar;

1 pullup på tunnaste röda bandet
1 pullup m tummarna mot varandra med tjocka röda bandet
12 armhävningar (i Davids takt, typ "ner!...upp!...ner!...upp!...")
Toes to bar...lite närmare rätt teknik idag. Men fortfarande sparkar jag mer framåt än mot stången. Ska inte låta mig stressas av det, jag vet att jag egentligen kan.

Ryckträning, mest på 30 kg (iaf 3x3 om jag minns rätt)
Tänka mer på att hoppa bak i en knäböj för att inte slå i magen.

4 varv på tid av;
8 wallballs 10 kg
4 burpees
12 double unders
Tid 4:10
"Kom igen nu, snabba dig så du kommer under fyra" varvet enda som behövdes för att jag skulle stressa upp mig och hoppa fel flera gånger sista varvet. Helt störd...

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar