tisdag 19 mars 2013

13:2

Min pt kör Open-passen med mig :-) eftersom vi tränar på tisdagar betyder det att jag har några dagar på mig att förbereda mig mentalt. Naturligtvis kollade jag i går in filmen på Samantha Briggs för att lära av de bästa!

Men först ryckte vi. Jag märker att det går framåt. Jobbar med tekniken på riktigt. Tåvikt i starten, invänta stången, hoppa bakåt, landa i en halv knäböj. Huvudet påverkar mycket - ryck på 37,5 i dag var ibland helt omöjliga för att sedan flyga upp. Körde några fina på 35 kg, missade 40, tillbaka till 35 och sen 37,5. Mellan detta ryckande; pullups med gummiband.

Open 13.2
Amrap 10 min av
5 jerks 34 kg
10 marklyft, samma vikt
15 boxhopp 50 cm

Totalt 8 varv = 240 poäng. Ont i högerknät, klev upp och ner på lådan varje rep. Om jag jämför med masters 45-49 i Europa skulle jag komma på 16:e plats i detta moment. Säger kanske mer om konkurrensen än om min prestation. Men jag är nöjd med att jag matade på hela tiden i bra tempo.
Samantha Briggs gjorde 383 reps. Som vanligt får man väljs vem man jämför sig med.

1 kommentar: