tisdag 5 mars 2013

Kul timme

Så oväntat kul i dag! Trött och osugen på träning tänkte jag att det blir ju iaf bättre med pt-timme än att köra själv då. Och det blev det ju...just nu är jag nästan sugen på att träna lite till :-)

Först teknikträning och test av grejer i mina nya pass. Stående press bakom nacken. Frontsquats 2211, dvs 2 sek ner - 2 sek i botten - 1 sek upp - 1 sek uppe. Utfallssteg med 25-kilosstång på raka armar ovanför huvudet. Sen:

  • 1 clean, 1 power clean, 2 jerks, öka 5 kg varje omgång

Började lätt, på 30 kg eller nåt liknande. Gick bra. Mest handlade det om att hålla upp armbågarna i dippen. Men också om att ta emot stången på vägen ner i sittvändningen, alltså ha spänning i kroppen och bromsa upp lite. Och för första gången fick jag beröm för mina nedtagningar. Stort. På 50 kg blev pc'n lite slarvig pga tvekan. Och den andra jerken gick jag knappt ner och pressade upp stången. Så där stannade vi.


  • Toes to bar

Ä n t l i g e n fick jag till några riktiga. Visserligen bara en riktig per försök men jag börjar hitta tillbaka till rörelsen igen. Ska ju krypa ihop som en köttbulle i stället för att ta i som fasen med höften och sparka ut med benen. Snart så lossnar det nog helt.


  • AMRAP 10 min: 30 DU's / 15 C&J 25 kg

Totalt 4 varv, 30 DU's och 5 C&J. Ganska bra ändå. Ett par gånger var hoppen obrutna. Jag har tydligen kört detta pass förut men hittar inte statistiken. Vi säger att det var bättre i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar