söndag 17 mars 2013

Balans? Jag?

Första testet av detta nya pass;

A1.Frontsquat 2211
25kgx3,3,3+
Höj 2,5kg vid 5 eller fler reps. Åtta reps det sista varvet så det blir höjning nästa gång. Känns som att jag borde ha kunnat pressa ur mig fler men jag tränar fortfarande in ny, rätt, teknik.

A2.Hängade höga supinerade PU, toppläget ca 5cm rörelse från under haka till näsa.
3,3,3+
Fem det sista varvet.
 
B. AMRAP 15min:
  • 5/5 utfallssteg stången på raka armar ovanför huvudet(täck det räfflade med händerna) 25kg
  • 5 liggande rodd
  • 15 doubleunders
  • 5 fällknivar
Bara 6 varv+ 3/3 utfallssteg. Förklaringen: Ojojoj vad dåligt det gick med utfallsstegen. Det var det som sackade tiden. Har så tokigt dålig balans i detta att det ibland känns helt omöjligt. Försökte verkligen att koncentrera mig och att vänta tills jag kände mig stabil innan jag gick ner med knät osv. Det tog sån tid att axlarna var slut redan varv två :-) bra axelträning då.

Fortfarande supernöjd med de kortare passen, kanske slår till med lite roddintervaller redan i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar