söndag 3 mars 2013

Inte på topp

Usch, i dag gick det inte så bra. Jag har sovit tio timmar per natt i helgen och känner mig ändå helt dränerad på energi. Men lite träning blev det:

A1. Marklyft: 3x70 kg, 2x75 kg, 1x80 kg, 3x75 kg, 2x80 kg, 1x85 kg

A2. Första tre set hänga med pronerat grepp i topp 10, 10, 10+ sekunder. Andra tre set sittande hantelpress 13 kgx5, 5, 5+

Marklyften inga problem. PU-häng ca 15 sek sista setet. Hantelpress var tufft att ens få till fem per set men lyckades till slut få upp dem en sjätte gång sista varvet.

B. AMRAP 15 min
10 svingar 16 kg
300 m rodd sub 1:55 min i snitt
7 fällknivar

Kände redan första roddvarvet att det inte var min dag. Körde två varv och bestämde mig för att lägga ner för dagen redan där efter ca sex minuter.

Med tanke på hur trött jag är fortfarande var det rätt beslut. Jag är ändå nöjd över att ha varit till gymet fem gånger denna vecka och ser framtiden an med tillförsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar