tisdag 26 mars 2013

Nya matgrepp

Kollade på TV i går om vinsterna av periodisk fasta och inspirerade mig själv till att börja i dag med konceptet "fasta 16 timmar och äta 8 timmar per dygn". Något David har försökt få in mig på för flera år sedan utan framgång. Skippade alltså frukost och väntade med ätandet till lunch. Inte alls hungrig men lite snurrig. Tänker att kroppen och hjärnan vänjer sig snart.

PT-timme i dag. Dock inte Open-passet iom att mitt högra knä spökar. David inte helt nöjd över att det tydligen inte räckte med hans rekommendationer utan behövdes ett tv-program för att testa fastan...

Inledde med teknikträning på ryck. Nja. Inte mina bästa ryck. Fegade snabbt ur så snart det blev lite vikt. Snurrig. Fastan? Äh. Fokus i dag: tåvikt, sakta upp, stången hängandes i raka armar, vänta in stången, stöt till uppåt - inte utåt, hoppa bak och ner i en knäböj.....

Lite toes to bar. Eller inte. Det var så lätt när jag hade hajat tekniken och nu minns min kropp den inte alls. Märkligt.

5 varv av:
5 ttr! (= häng i ringar, ta sats och svinga upp fötterna genom ringarna)
5/5 enarmssvingar m 16 kg kb
20 DU's

7:19, Kul med ringarna. Svårt med svingarna. Hoppen slarviga, många stopp - långt fler felhopp än jag borde ha ( dvs inga).

Två set av topposition i ringar, alltså hoppa upp till raka armar, rikta ut tummarna. Svårt...

Inte så supernöjd med min brist på intensitet i träningen. Tränar ofta men kämpar för lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar