måndag 29 februari 2016

Tillbaka

Efter en vecka i förkylningsträsket är jag äntligen frisk och tillbaka. Börjar med en pt-timme. Känns så extremt smart att jag har den på måndagar så David kan coacha mig i övningar inför veckans grupp-pass. Just nu är jag inställd på att köra tisdag-onsdag-torsdag, hoppas det håller!

Först dumbell snatch inför i morgon. Jag ska inte skala som senast, 16 kg gick ju bra ju.

Sen power cleans på 35 kg. Men! Fick godkänt redan från start! Åtta i rad inför onsdag "utan anmärkning". Japp!

Fortsatt träning på PC; 3 PC, 3 jerks på 35 kg, sen på 45 kg.

Fick i dag foka på landning i stöt: ner som i knäböj, stöt uppåt samtidigt som du lutar dig framåt, landa med överkroppen framför knäna. Höften bakåt. Typ. Svårt. Kul med nya grejer, jag tänker att det betyder att det går framåt. Men det märktes att jag inte kört axelrehab under sjukveckan.

Sen skulle jag träna på att kippa inför passet på onsdag, som skalning i stället för muscle ups. Gick inge bra det. Min pedagogiska pt visade mig filmer på hur jag tolkade instruktionen "bak med låren". Det var en alldeles för kreativ tolkning. Så på onsdag blir det pullup-häng 15 sekunder per varv i stället.

Sen cyklade jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar