tisdag 2 februari 2016

Igång!

Kände mig lite sliten när jag kom in på gymet tredje dagen i rad. Men var smart nog att börja med rörlighetspasset och till och med ännu smartare genom att komma 20 minuter innan det så jag hann med all axelstabilisering först.

Sen, dagens pass:

A.) 9min AMRAP
  • 10 Hang power snatch 35/25kg 
  • 12 pull-ups
  • 15 burpees 

Vila 6min sedan….
3 varv på tid av:
  • 20 svingar 16kg 
  • 20 goblet squat 16kg 
  • 20 Utfall 16kg 

Ok, först tänkte jag köra rycken på 25 kg men kände mig så trött i axlarna så jag backade till 20 kg där och koncentrerade mig på tekniken. Som blev märkbart bättre för varje varv. Hann med 3 varv + 4 ryck. 
På andra delen valde jag att köra frontrackade utfall i stället för med klot, annars som det står. Tid 8:34. Bytte till lyftarskor innan denna del för att kunna göra hyfsade goblet squats. Det var bra. 
Nu vila i två dagar. Tyvärr...hade varit bättre att träna torsdag i stället för fredag men måste göra annat. Det är så kul att ha kommit igång på riktigt med träningen igen! Ju mer jag tränar desto mer vill jag träna :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar