torsdag 18 februari 2016

Hafsig träning är också träning

Planen var att köra fredagspasset från F4L själv i dag eftersom dagens pass skulle innebära skalning i kubik Men jag var så tidig. Och så omotiverad att träna själv. Så jag kastade in mig på gymnastikpasset klockan fem!

Vilket innebar handståendeträning för första gången på månader. Vilken blockering. Vilken misär. Först var det träning på huvudstående, jag fick träna med väggen bakom mig. Sen wallclimbs. Sen kicka upp mot vägg. Till slut (med betoning på till slut) lyckades jag kicka mig ända upp. Väl där ville jag inte gå ner, skulle f-n passa på att känna in känslan. En viktig grej: ta med vänsterbenet.

Det var det. Hämtade mitt hopprep och spontanhoppade 65 du´s direkt. Nice. Skulle kört fler, har för mig att mitt PR är 67.

Sen var det teknikpass med rodd, bara en person med så jag hakade på den första stunden (innan det var 2000 meter, var verkligen inte i form för det). Det var bra.

Känns inte direkt som att jag tränat men vad jag har gjort framför allt är att jag börjat röra mig mot handstående igen. Det känns bra. Måste lita på mina axlar och sluta vara en fegis. Ingen minns en fegis som David säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar