tisdag 9 februari 2016

Sendragsdag

Gruppträning F4L - har haft sendrag i nacken hela dagen men det gav sig rätt bra och hindrade märkligt nog inte träningen. Först lite axelträning, sen:

A.) EMOM 3 varv av:
  • Min 1: 3 Wall climbs + kullebytta (ner från väggen) 
  • Min 2: 3 Skin the cat 
  • Min 3: 10 skulderbladsarmhävningar 
  • Min4: 30s One arm hang (Alternera hand som du vill)

Ja, nej, det var ju en massa svåra grejer för mig. Vågade f-n inte göra kullerbyttor från wall climb men tränade på att klättra upp och ner stabilt. Skin the cat fick jag ta sats för att klara av. Skulderbladsarmhävningar orkade jag inte 10 per varv. Hängde en kort stund i varje arm per varv, kroppen roterade nästan som en propeller. 
B.) AMRAP 10min
  • 5 HSPU
  • 10 Boxhopp 60/50cm 
  • 15 Sit-ups

Körde rysspress (hantelpress sittande på golvet) med 10-kiloshantlar i stället för HSPU och kom upp i 7 varv + 10 reps. Kul och svettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar