torsdag 11 februari 2016

Min PT är tillbaka

Så tog min pt äntligen sig samman och kom hem från semestern!

C&J, C&J, C&J!!

Det vanliga (såklart) - ge f-n i att putta ut stången med höften. Så jag fokuserade på att ge f-n i det. Stötarna gick bättre, alla var inte bra men något har blivit bättre - vilket motiverar mig att fortsätta med min axelträning (den kanske funkar :-)).

Vikten? Kom upp i 60 kg men jag trodde att det var 55 så jag var lite besviken när vi sen sänkte eftersom jag inte klarade 4 st. Trodde att vi gick ner till 50 alltså men det var 55. Så då blev jag ju nöjdare med mig själv, jag klarade iaf en stöt på 60 kg. Och två (eller kanske tre) vändningar totalt. Helt ok bestämmer jag.

Sen, fyra varv av:

  • En pullup, paus i toppläget i 10 sekunder, långsamt ner.
  • 1 clean, 1 hang clean, 2 frontsquats, 2 jerks


Nej, självklart kan det här axelmiffot inte göra pullups efter den här hösten. Fick support på uppvägen. Men nu börjar vi jobba upp styrkan här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar