lördag 6 februari 2016

Vändningstorsdag och teamlördag

I torsdags fick jag oväntat en timme över så det blev ett kort pass på under timmen. Körde igenom alla axelstabiliseringsrehabövningar och hann med vändningar upp till en tvåa på 58 kg. Försökte inte tyngre utan ville bara köra igenom lite. Jerkade till och med 50 kg.

I dag på F4L:

I par om två genomför på tid:
  • 40 Overhead squat 30kg 
  • 80 Boxjump 50cm
  • 60 Shoulder to overhead 30kg 
  • 80 Burpees
  • 60 Front squats 30kg 
  • 100 mountain climbers
Jag kände på OHS med 30 kg men bestämde mig för att skala där...vill inte pressa axlarna och har inte gjort särskilt många OHS de senaste månaderna. Övrigt RX. Jag och Nadja körde team - det gick oväntat bra, vi bara matade på: OHS, boxhopp och stoh delades upp i tior. Burpees fem i taget. FS i tior och sen mountain climbers 30/30/20/20. Total tid 15:46. Riktigt skoj! Och nästan för lätt, kände inte någon gång att jag ville lägga ner stången till exempel vilket brukar vara mitt signum. Tänkte efteråt att jag skulle kört RX även på OHS men inbillar mig ändå att det är bra att ta ett steg i taget där. En annan tanke var att push jerksen och OHS-en kändes så bra i axlarna. Kan det vara så att jag blivit bättre i dem? Liiite rörligare kanske? Det vore ju fantastiskt...

I morgon marklyftspass på förmiddagen. Om team woden ser kul ut kanske jag stannar för den också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar