tisdag 1 mars 2016

Trött. Fast bra trött. Tror jag.

Cykling och träning i dag också. Dagens pass blev modifierat eftersom vi var för många pga kras i bokningssystemet. Lite synd eftersom jag hade tränat på dumbell snatch...hur som helst körde jag och ett par andra i alla fall A- och B-delen trots att Niklas körde in front squats och bulgarian split squats med gruppen. 

A.) Muscle snatch (från höft) 4×3 reps
B.) EMOM: Hang power snatch
  • 4min: 4 reps 60% 
  • 5min: 3 reps 70% 
  • 4min: 2 reps 80% 
Fast det blev inte på minuten eftersom vi delade stång. Körde 25, 28 och 32 kg. Ganska nöjd. Det var kul.

C.) 5 varv av:
  • 10 Dumbell snatch 45/35lbs 5 reps per arm alternerade (Sofo kör 22/16kg)
  • 15 goblet squats 24kg

Blev inte det alls utan i stället tre varv av:
  • 10 svingar 24 kg
  • 15 burpees
  • 20 goblet squats 24 kg
Fast svingarna blev på 20 kg pga klotbrist. Och squatsen bara 16 kg. Och drygt åtta minuter tog det. 

Ska erkänna att jag är heeelt slut i både kroppen och huvudet av att efter en veckas förkylningsvila både köra igång med träningen och cyklingen. Tänkte nästan skippa woden men det gjorde jag ju inte i alla fall. Blir snart bra det också. Ska sova gott nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar