måndag 28 mars 2016

Påskens träning

Påskafton, grupp på F4l:

A.) EMOM: Hang power snatch
4min: 4×60% (25 kg)
4min: 3×70% (27,5 kg)
4min: 2×80% (32 kg)
2min: 1×85% (35 kg)
Det går så enkelt upp till 32 kg. Sen tappar jag...eller så är det sen det blir tydligt att jag inte har rätt teknik? Fick upp 35 kg men missade första försöket.

B.) Push press + Split jerk 7set 1+1 reps
Sista på 52, 5 kg. Min plan var att komma upp till 55 kg men det blev miss där på push pressen. 

I går på påskdagen var det för fint väder för att gå på pass så vi drog till Ågesta och körde årets första löpning i spår. Fantastiskt trevligt att det redan är torr barmark! Sex kilometer i favoritspåret. Håller mig till planen = två minuter på, en minuts gång hela vägen. Om det betyder att knäna håller så får det duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar