lördag 5 mars 2016

Lördag

Tyngdlyftning på passet i dag:

A.) Clean deadlift + Power clean 1+1 reps: Jobba upp till en så tung serie som tekniken tillåter.
Jag körde upp till 57,5 och nöjde mig där. Alla upp till 55 toklätta och bra. Sista, 57,5, inte lika snygg, breddade fötterna lite. Bestämde mig för att sluta där. 
B.) Push press + Split jerk 2+1 reps: Jobba upp till en så tung serie som tekniken tillåter.
Här var det bara 10-15 minuter kvar på passet, tog detta upp till 45 kg. Ja, det gick ju bra det också. 
Pressade mig inte särskilt men hade en bra tekniktimme tänker jag. Skön träning liksom.
Men har sedan 2-3 veckor ont i handlederna! Undrade ett tag om det var att jag kört så mycket stötar men sen var det någon i dag som hade fått ont i handlederna av ryck - tänkte att det kanske är det? Att jag börjat rycka lite för första gången på väldigt länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar