måndag 14 mars 2016

VarannanveckasMalle

Lika glad som jag blev av att få till en riktig träningsvecka efter en veckas förkylning - lika besviken blev jag av att bli påtvingad ytterligare en veckas vila pga magproblem. Verkar vara nåt som går, typ att det sätter sig en infektion i magen i stället för att vara förkyld. Det började förra söndagskvällen och har varit så illa att jag först i dag klev in på ett gym igen. Tur att David var där.

Träning på PC, split jerks och FS. Det var jobbigt såklart. Lyfter inte klart marklyftet till exempel.

  • 5 varv av 2xPC/2xjerk/2x FS på 45 kg.


Styrkeryck. Dagens svåraste. Såklart. Framför allt vill jag dra med armarna i stället för att lyfta med ben och rygg.

  • 3 varv av 2x30 kg


Mest bekymrande att jag har ont i handlederna, känns som att de är blåmärken och det borde ju verkligen gått över efter all denna vila? Bara skräp med från armbågen och neråt. Inte konstigt att pullupsen lyser med sin frånvaro.

Avslutade med underarmsträning: håll en 8-kilos-KB i handtaget med klotet uppåt. Armbågen framför kroppen. Först bara hålla still. David hade svårt att hålla sig för skratt, hela armen skakade. Sen 5 press per arm. Ska jobba med detta själv också för att försöka få till underarmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar