torsdag 17 mars 2016

Teknikpass

Någon eller något är emot mig! I går cyklade jag till jobbet, sen på väg till gymet smällde däcket ungefär vid Sergels Torg så i stället för träning blev det långpromenad med cykeln. Och bilåkning i dag.

I dag var jag inbokad på teknikpasset, var sugen på att köra lite push jerks. Det gick bra tycker jag. Tyckte Simon också. Avslutade med några femmor touch-n-go på 40 kg men inte tyngre. Och körde med handledsskydd för att spara mina ömma handleder.

Sen hade jag ju tänkt, för att kompensera för ingenträningen i går och ingencyklingen i dag, att köra vanliga passet efteråt men det orkade jag inte. Eftersom det blev en sjuminuterswod i slutet av teknikpasset.

AMRAP 7 min av:
5 push jerk 35 kg
10 boxhopp 50 cm
15 marklyft 35 kg

Det gick ganska sakta, första flåset på evigheter. Hann med fyra varv, 5 PJ och 10 boxhopp och det var tillräckligt för att bli helt slut. Så det finns utvecklingspotential om man säger så.

Morgonflyget 07:00 till Malmö. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar