tisdag 29 mars 2016

Ett rycksteg framåt?

I dag David-timme. Jag fick veta direkt att jag skulle lära mig att rycka bra även när vikten kommer över 30 kg (otroligt att det över huvud taget kan kännas tungt!!!). Äntligen.

Så. I dag var det de här grejerna jag hörde - och tänkte på: dra färdigt marklyftet och sen, snabbt, rumpa bak! Hmm. Det var faktiskt flera lyft på 33 kg (som var maxvikten i dag) som kändes bra och rätt! Jag verkar ha fattat något (nytt?) i dag. Får ta vara på de tillfällena :-) inte säkert att jag fattar nästa gång men timmen gjorde mig sugen på att rycka mer. Bara en sån grej.

Sen skulle jag göra 1PC + 3 front squats m paus + 1 split jerk på 50 kg några varv. Men mina handleder gjorde för ont så vi bytte till ettor m djupa vändningar och överstötar. 5-6 stycken kanske? Det gick helt ok, lite dålig i ansatsen de flesta gångerna men flera ljudliga stamp, tittade dessutom nedåt i stöten några gånger.

Avslut med lite häng i räcke och lyfta m skuldrorna.

Sen cykla hem. Japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar